Αντίγραφο του WONDERWALL HEADER

Παγκοσμίως παρατηρείται ότι όλο και περισσότερα παιδιά, ασχολούνται με το S.T.E.A.M. (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics). 

Γονείς και εκπαιδευτικοί, λοιπόν, ενδιαφέρονται να μάθουν και να εμβαθύνουν στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και συγκεκριμένα στο πώς αυτές καλλιεργούνται και ποιος μπορεί να τις διδάξει στα παιδιά τους. Πολλά είναι τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο που εντάσσουν τη μέθοδο S.T.E.A.M. στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο λόγος που δίνεται τόση έμφαση στην ένταξη της μεθόδου αυτής είναι γιατί δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν έναν out of the box τρόπο σκέψης και να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους κατακτώντας γνώσεις και δεξιότητες που θα τους φανούν απαραίτητες στη ζωή τους. 

Με το S.T.E.A.M. τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν, να πειραματίζονται, να κατασκευάζουν, να προγραμματίζουν ρομπότ γράφοντας κώδικα. Ταυτόχρονα  όμως, μαθαίνουν να πιστεύουν στον εαυτό τους, να επικοινωνούν με τους άλλους, να συνεργάζονται, να ηγούνται μίας ομάδας, αλλά και να αποτελούν μέρος αυτής, να έχουν κριτική σκέψη και να μπορούν να επιλύουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου. 

Η βιωματική αυτή προσέγγιση στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία και οι γονείς μπορούν με απλές δραστηριότητες να συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων αυτών. 

Ice Sculpture

Όταν ξεκινάμε μία STEAM δραστηριότητα χρειάζεται να έχουμε ένα ερώτημα/πρόβλημα, το οποίο προσπαθούμε να απαντήσουμε/λύσουμε. 

Εδώ το ερώτημα είναι: “Πώς μπορώ να φτιάξω ένα γλυπτό από πάγο;”

Υλικά:

Νερό

Ταπερ/μπολ

Αλάτι 

Νερομπογιές

Κουτάλι

Διαδικασία:

1. Γεμίζουμε το τάπερ με νερό (προαιρετικά μέσα μπορούμε να κρύψουμε διάφορα μικρά αντικείμενα)

2. Το βάζουμε στην κατάψυξη να παγώσει και αφού παγώσει, αφαιρούμε το παγάκι από το τάπερ και το τοποθετούμε σε ένα δίσκο

3. Προσπαθούμε να βρούμε υλικά που λιώνουν τον πάγο ώστε να δώσουμε σχήμα στο παγάκι μας. Δοκιμάζουμε διάφορα υλικά κουζίνας (αλεύρι, αλάτι, ζάχαρη, καφέ, σόδα, χλιαρό νερό, παγωμένο νερό, και ό,τι άλλο σκεφτεί το παιδί).

4. Αφού δημιουργηθεί το σχήμα που δώσαμε στον πάγο, το χρωματίζουμε με τις νερομπογιές. 

Σημαντική σημείωση! Αφήνουμε χρόνο και χώρο στο παιδί να παρατηρήσει, να πειραματιστεί και να συμπεράνει χωρίς να δίνουμε έτοιμες απαντήσεις. 

Λίγα λόγια για την Μαριλίζα - Ποντικού Λιγνού

Η Μαριλίζα σπούδασε στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και στη συνέχεια στο Institute of Education, UCL, όπου ειδικεύθηκε στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology). Έχει ασχοληθεί με μελέτη για την ένταξη της τεχνολογίας στην προσχολική ηλικία. 

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάστηκε ως παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας κι έπειτα αφιερώθηκε στην εφαρμογή της μεθόδου STEAM μέσω της διδασκαλίας, αλλά και μέσω επιστημονικών άρθρων και εισηγήσεων. Είναι, επίσης, μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρίας STEM. 

Γνωρίστε το MIT KIDS 

Το MIT kids είναι ένας πρωτοπόρος χώρος, ο οποίος δημιουργήθηκε από την Μαριλίζα Ποντικού - Λιγνού, στον οποίο παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικιας καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσω της μεθόδου S.T.E.A.M. 

 

Βρείτε τα βιβλία της Μαριλίζας Ποντικού - Λιγνού εδώ

tag:Wonder Wall